söndag 1 september 2013

Lite mera självförtroende på agilityplanen.

Idag var en mycket bättre dag. Ture var fortsatt stressad men på en "bättre" nivå. Det var som att han hade landat lite. Fick mera tips på hur jag ska fortsätta träna men kommer ändå att fortsätta träna själv hemma och lite på travbanan. Vi fick båda lite bättre självförtroende, vilket behövdes efter gårdagens fiasko. Det finns hopp! :-) 


Lite kul att se både hästar och hundar i träning idag! Det gick faktiskt förvånansvärt bra. Ture brydde sig inte ett dugg om hästarna. 

Vi var till mina föräldrar och käkade middag ikväll. Mums! Tack för maten :) De har ju en tax på 4 år och Ture och han har haft lite delade åsikter om hur man beter sig. Det är bättre nu, har inte varit något 
värre slagsmål på ett bra tag nu. Axl var rätt trött idag då han varit på årets första jakt idag. 


Ibland kan de vara rätt bra polare.. 


Matte, jag har tråkigt! Kan vi göra något nu? 


Fika nere på stranden, finns nog risk att det var årets sista. :( 

Enligt bondepraktikan så visar 1 septembers väder hur hela september kommer att se ut. Jag måste säga att det är, minst sagt, lite svårt att analysera. Imorse var det rätt bra, sen kom det riktigt mörka moln. Det kom en kort skur och sen blev det bättre. Nu på kvällen sprack det upp och blev en helt underbar kväll (som ni ser på kortet ovan). Jag hoppas det blir som kvällens väder! :) 



1 kommentar:

  1. Åååå ... den där bilden får mig att längta bort från Plan 2 på Jussi Björlings väg 2 i Borlänge, rummet med en fantastisk utsikt beståendes av en ventilationsanläggning 5*3 meter stor. :-S Längtar hem till Åland!

    SvaraRadera