lördag 28 september 2013

Gräsklippning

Var så himla trött igår så jag orkade helt enkelt inte skriva något inlägg. Inte för att det var något speciellt igår, bara fredag :)

A, F & N var över och fikade och snackade lite. Jag hade bakat lite LCHF godis innan. Det smakade sådär. Inget att hurra över men inte smakade det illa heller. Funkar i alla fall att äta istället för godis.
 
Har idag varit hemma mest. Var ut på en promenad med hundarna på morgonen men har sedan mest slöat. C:s förra granne ska bygga hus i området bredvid så vi var över och hälsade på.
 
Nu på kvällen har vi klippt gräs. Eller rättare sagt, C klippte och jag krattade. Har även städat ur krukorna med kryddor i. Det är verkligen höst nu.

 
Det blev lite sent så C fick ha lyktan på för att han skulle se var han klippte. Själv fick jag gå in efter pannlampan för att se var jag skulle kratta.
 
Skickade Ture på två sök ute sen. Han var verkligen jätteduktig. Axl var med ute men Ture brydde sig inte alls om att han var med.
 
Jag körde lite doftdiskriminering ute också. Han fick leta upp cocosburken som jag gömt några gånger. Sen körde vi superkort pass med rallylydnad. Just nu har han ett enormt driv i rallyn, han tycker det är så himla skoj!
 
Amme har under dagen dragit i sig en hög med kycklingben. Det var såklart i misstag.. Så jag har kokat sparris och dränkt det i grädde och matat henne. Är lite rädd att benen ska göra något tokigt med hennes tarmar. Får hoppas på att det kommer ut inlindat i sparris bara. :-/
 
Dagens tre (gårdagens)
 
Jobb: Att få pyssla på arbetstid, att få arbeta i sin egen takt och att få skratta så man nästan kissar på sig.
 
Livet: Gudbarnet N, min sambo, den goda maten som vi har på bordet.
 
Dagens fem minuter: Måste nog säga pysslet jag gjorde på jobbet.


En liten herreman som somnade i solstrimman :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar