söndag 15 september 2013

Första brasan

Första brasan ikväll. Riktigt mysigt men det blev nästan FÖR varmt. 

Har under dagen suttit och jobbat med foton från festen, dryga 400 blev det. Men många åkte i soptunnan, blev ungefär 150 kvar. Har även försökt förstå mig på Joomla, ett program för att bygga hemsidor. Det går sådär. Men nog ska jag ju försöka få det på grej! :) 

Har varit på skogspromenad med hundarna idag. De var jätteduktiga! Otroligt imponerad av Ture som faktiskt satte 100% av inkallningarna. Han kom även rätt många gånger bara fram och ville vara nära. Satte mig ner i skogen och väntade på att de skulle lugna ner sig och döm om min förvåning då Ture lade sig ner bakom mig! Det tar sig :) 


Det var både varmt och lite stressigt. Detta var en kort stund före han la sig ner vid mig. 


Amme, alltid stressad i skogen. 

Doftdiskriminerade lite under kvällen med Ture och börjar nu få han att frysa med nosen mot locket en stund. Tyvärr verkar han inte bli så himla trött av det. Inte som han blir av sökrutan. Det jagas flugor hela tiden nu, trots att han får en hel del nosarbete. Hoppas det avtar med tiden! :-) 


4 kommentarer:

  1. Tack så mycket! Jo hästen har ju duktigt med potential, bara han blir smal så blir det nog ritigt j-kla bra! Va myyysigt det låter med brasa! Vilken husmodell från fiskarhedenvillan är det du har?

    SvaraRadera
  2. Ååå, vad jag önskar jag hade en brasspis av något slag :P

    SvaraRadera
  3. Herregud vilken lång tunga Ture har. :-D

    SvaraRadera
  4. Det är mysigt med brasa! Eldar nästan varje kväll nu :)
    Vårt hus heter Sparven. Men vi har ju byggt en våning till. Vet inte om den finns kvar mera.
    Ja, men visst är den där tungan lång! Gissa hur roligt det är att bli väckt av en puss på morgnarna av den där tungan.. :-/

    SvaraRadera