lördag 21 september 2013

Vintrött

Ätit en alldeles förträfflig middag! 


Jädrar vad gott det är med kräftor. Vinet smakade bra det med så nu är jag lite sådär härligt trött :) Det tackar vi A&F för! 

Har varit i skolan idag också. Så himla bra! Blir så inspirerad, måste nog testa lite saker på måndag. Vi behöver få lite positivitet i vårt gäng nu tror jag! :) 

Var sedan till ÅCA på Skördefesten och hade uppvisning av rallylydnad. Amme är verkligen en toppenhund! Så himla duktig! Och kul, det märker man att hon har. Svansen går i 100 knyck och ögonen bara glittrar! Min fina, fina Amme. <3 

Ture fick en sökruta med ett spår vidare. Han tyckte det var alldeles för lätt och kort :) Så nästa gång ska han få sig ett längre spår med en mindre sökruta före. Han tycker det är väldigt kul att spåra sin matte :) 

Vi tog en riktigt lång tur idag då det var så fint väder. Träffade på några hundar så jag satte mig ner med hundarna, sa åt Amme att sitta och sen jobbade jag med Ture. Han fick sitta framför mig och sen jobbade jag med kontakten. Han gnällde till några gånger men han låste sig inte helt. Och detta var på kanske 20 meter. Det får jag faktiskt vara stolt över! :-) Har upptäckt att om jag bara pratar med dem hela tiden och positivt så funkar de rätt bra då vi möter andra (på behörigt avstånd såklart). 

En bra dag helt enkelt! (Fint väder var det också!) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar