måndag 16 september 2013

Det är nog höst nu

Det är bara att acceptera. Det är höst nu. Var ut och gick med hundarna, de första 20 meterna gick bra, solen sken till och med. Sen öppnade sig himlen. Behöver jag tillägga att jag var rätt blöt då jag kom hem? Och då hade jag regnkläder på mig :-/ 

Kvällen har spenderats på träning. Vi började träningen med en tyst minut för en av hundarna vi tränar med. Han fick tyvärr springa vidare idag. Ledsamt :-( 

 Ture fattar verkligen inte vad han ska göra första gången man skickar honom. Sen går det som bara den. Bara man han bollen.. Just nu är det bara boll som gäller. Jag tycker ändå att han är lite lugnare nu mot tidigare. Jag kan lägga honom och ta några steg bort vilket inte har funkat förut. Ska i fortsättning fortsätta ha två bollar, en som jag har och en som figuranten har. Jag skickar, han springer till figuranten, vänder och kommer till mig. Hos mig skallar han för att visa att han har hittat figuranten. Jag skickar honom sen på "visa" och han springer till figuranten. Jag springer med och får bollen av figuranten och belönar honom. Nu måste jag bara få honom att springa jojo till mig efter han fått "visa". Grabben är ju så jäkla snabb så jag kommer inte att hinna med honom på längre sök. Jag tror jag ska försöka få honom att vända igen med hjälp av bollen jag har, måste fundera lite på detta :-) 

Dagens tre 
Jobb: är idag glad för att jag har ett arbete, glad över mina trevliga kollegor, glad över att jag fick lite uppredet i kansliet. 

Livet: Mina hundar! Tacksam för att de är friska och att de finns. Tacksam över min spis - den ger både värme och mys. Är även faktiskt tacksam över hösten. Det är så vackert ute och det var rätt skönt med regnet ändå! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar