lördag 31 augusti 2013

Inte fullt så lyckat.

Idag har jag sett min hund extremt stressad. Jag har aldrig sett han såhär, aldrig såhär illa. När Ture inte ens vill jobba, då är det illa! Har under dagen bestämt mig för att ta en paus i agilityn eftersom han blir så otroligt stressad. Vi kommer att fortsätta träna hemma och även ensamma på travbanan. Men såhär får det bara inte vara! Instruktören är i alla fall superbra. Bra övningar och otroligt bra feedback. Mycket bra tips på hur jag ska fortsätta. Vi tar oss dit imorgon igen, vem vet, han kanske är som han brukar imorgon? (Stressad men kan ändå arbeta). Ser fram emot kursen imorgon trots dagens miss. Ladda om, peppa sig och tänk "det går bättre imorgon!" 
Nu tar vi ett sånt här istället: 


Trevlig lördagkväll! :) 



2 kommentarer:

  1. Jag går runt och hoppas att det är "åldern"? Jag har en hund som just nu är helt körd i huvet, stressad, ser/hör spöken, rymmer, HEMSK. Bläh. Säj att det går över?

    SvaraRadera
  2. Ja, jag hoppas att endel av det är åldern men tyvärr tror jag att jag, i mitt fall, måste göra något åt det. Spökåldern/slyngelåldern är inte alls speciellt kul och på våra DSG verkar det ju komma rätt sent (det "brukar" ju vara runt 1 års ålder). Jag trodde vi var över det värsta men så var det inte. Bara att ta nya tag, det ska nog bli en trygg, säker hund det här också. Vi har ju tryggheten hemma i alla fall! :)

    SvaraRadera