torsdag 19 september 2013

Fluga i huset



Jag tror verkligen att jag håller på att blir tokig på denna äckliga spyfluga som flyger runt i huset. Jag har försökt i flera dagar nu för att få livet av den men flugfan sätter sig inte ens ner! *morr* 

Har (förutom att jaga flugan) aktiverat lite hundat idag. Vi gick på en långpromenad och för första gången denna vecka så regnade det inte! Ljuvligt. Till och med så tittade solen fram nån sekund :) 

Ture var väldigt duktig idag. Lydde för det mesta med både glädje och fart. Blir lite stolt över lillkillen. Amme var jag väl kanske inte lika stolt över.. Men hon är ju så söt så det går bra ändå :) 

Lade en sökruta med ett spår ut. Ture var verkligen superduktig och kan nog med gott samvete lägga ett längre spår nästa gång. 

Tränade lite trix här hemma ikväll också. Var länge sen senast. Kul är det i alla fall! 


Den här lilla kotten hittade vi på promenaden. Trots att båda vovvar nog gärna skulle varit kvar så kom de snällt med då jag ropade. 


Hit går han nu då det vankas mat. Jättekonstigt att det har blivit ett sånt problem! Måste vara för att Amme försökt sno hans mat några gånger. Sätter jag ner maten och går därifrån eller om jag sätter mig ner brevid maten så äter han men inte annars. Definitivt inte på sin plats. Får se om han ändrar då Christian kommer hem. 

Imorgon ska jag och träna lite sök med en träningskompis och sen är det dags att sätta sig på skolbänken igen! Ska bli så himla skoj! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar