lördag 17 augusti 2013

Agilitytävlingar hela dagen lång.

Påbörjade min dag lika tidigt som då jag jobbar, 06.50. Vad gör man inte för sin hundsport? :-) 
Var ut med hundarna till mor&far först så jag satt dryga timmen i bilen först. Har sedan jobbat på tävlingarna hela dagen. Det enda trista var att det regnade hela första klassen :( 
Men det gick jättebra i alla fall! Tror att de flesta är nöjda med tävlingarna. Imorgon fortsätter vi, ska vara där kl. 07.30, pust! Tur att jag har semester nästa vecka :) 

Var in till min mormor ikväll och pratade lite. Tycker så om att vara hos henne, hon är så klok! Fast det är väl inte så konstigt, hon är ju ändå 89 år och bor hemma ännu! Körkort har hon och far och simmar två gånger i veckan med sina kompisar. Tuffing! 

Ska försöka fara och hälsa på Moster G i veckan också. Moster G är 94 år och hon bor också hemma ännu. Hon kör även bil (kanske inte inom hastighetsbegränsningarna alla gånger) och far ut och plockar bär och svamp i skogen. Pantertant! 


Herrn har lagt sig för kvällen :) Tanten var här och myste en stund men när jag ville sträcka på benen så tyckte hon det blev lite trångt. Det är ju konstigt, en 160 cm säng, jag och två rätt så små hundar kan inte få plats! Jag vaknar lite nu och då av att jag har ca 30 cm säng att sova i. Gissa vem det är som pressar ut mig?? 

Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Mormor är klok som få och verkligen en av de snällaste människor som finns i världen. Moster är... Moster. Bra hon också, men på ett annat sätt. :-)

    SvaraRadera
  2. He he. Ja, de är verkligen olika! :-)

    SvaraRadera