måndag 26 augusti 2013

Måndagar

Fy tusan så hemskt det var att stiga upp imorse! Men till jobbet kom jag i alla fall. :-) 

Har tränat sök ikväll. Första gången gick sådär. Han sökte till slut. Måste peppa honom bättre vid skicket tror jag. Andra gången sökte han fint och kom öven på inkallning. Små saker kan göra en lycklig :) Det var första gången vi hade ljud på ruinen så allt var ju lite nytt. Skottet var inga problem, han ryckte till lite men sen fortsatte han bara gå. Vid platssittningen var det lite tjafsigt så jag kunde inte riktigt koncentrera mig på bara Ture. Han steg upp då de höga ljuden kom så det får vi nog träna vidare på! Tror nog det ska ordna sig med lite tid och träning. Får ta lämplighetstestet som en generalrepetition. 

Såhär tillbringar jag de flesta av mina måndagskvällar.. 


Nere i ett betongrör. Här är det lite lyxigt med stege och utan lock :-) 
 

1 kommentar:

  1. Tack för din kommenatar på min blogg! :) Tycker din vovve är jättefin! Älskar den med eleganta och smidiga typen av dansk/svensk gårdshund.

    SvaraRadera