tisdag 20 augusti 2013

Ögonfranspermanent

Började dagen med en riktigt lång frukost, så skönt att kunna gå ut och hämta tomater, morötter och jordgubbar från eget land! Jag som ALDRIG skulle odla något, speciellt inte tomater. Men det lär nog bli tomater flera år. Är hemskt gott och just dessa får jag inte munsår av. Min kollega lär reta mig lite nu :-) 

For sedan till Mjuk&Len och gjorde en ögonfranspermanent. Tyvärr funkade det inte, vilket jag var lite rädd för innan. De är ju fruktansvärt ostyriga, helt omöjliga att få böjda. Ett STORT plus till Bella på Mjuk&Len för att hon försökte och verkligen kämpade med mina ögonfransar. Dessutom, eftersom det inte funkade, så tog hon inte betalt. Det trodde inte jag existerade på denna holme. De är dessutom ALLTID trevliga då man handlar där och mycket kunniga. Gå dit! :-) 

Här är min nya arbetsskor. Jag kommer ju definitivt vara fräsigast på OP! 


Har jobbat lite på gården ikväll. Blir så ledsen på alla dessa förbannade sniglar! 


Min sallad är helt neräten och sen finns det massa slem på "pinnarna" som är kvar. Så de fick åka till andra sidan stängslet, istället fick smultronplantan plats i den bädden. Får väl se om jag har någon plats kvar för annat nästa sommar, de sprider sig tydligen väldigt mycket. :-) 

Sen är det ju "nån" som har grävt lite hål i gräsmattan lite här och där. Jag har försökt fylla dem med lite jord och hoppas på att gräset ska ta sig. Helst innan "nån" gräver upp hålen igen :-)  




 

2 kommentarer:

  1. Hej hopp. Från en snigelhatare till en annan. Det finns något band man kan sätta på kanten till din fina låda, så att inte sniglarna kan klättra upp. Värt ett försök? Finns på plantagen. Kram syster!

    SvaraRadera
  2. Snygga skor! Äckliga sniglar! Long time - no see, hoppas allt är bra med dej o att axeln blir som folk!

    SvaraRadera