onsdag 28 augusti 2013

Pinsamheter

Vi tittar på Idol. Riktigt pinsamt ibland. Det var den där skämskudden.. Det tar ont i mig då de sjunger falskt, speciellt om de tror att de kan sjunga. Ska INTE titta på detta mera. 

Lite om Tures bedrifter. Igår platslåg han tre minuter i sträck utan problem. Idag har vi tränat både ute och inne. Ska försöka lära båda vovvar att spåra mina nycklar. 

Har även fått hem de bästa tidningarna av den bästa mannen :) 



Gissa vad jag kommer att göra i helgen? :-) 

Läste om korvspår. Verkar ju skitskoj. Speciellt för Amme som älskar mat! Måste nog testa nån dag. Får alltid en massa inspiration av dessa tidningar. Att den kommer en gång i månaden är ju perfekt för att hålla inspirationen på en bra nivå. Måste nog börja prenumerera igen. 

Och alla roliga kurser! Det finns ju hur många som helst att gå! Ska nu i helgen gå agility för Camilla Brundin. Har väntat i fyra år på denna kurs. Hoppas, hoppas Ture håller sig i skinnet och att mattes hjärna ger rätt signaler till benen :) 

Imorgon börjar vi kurs på Canis. Inkallning med störningar är vad vi ska träna på. Jag har STORA förhoppningar på denna kurs. Drömmen är att kunna ha Ture lös på promenaderna utan att han drar iväg på vilt. Jag är skeptiskt men hoppfull :) 

Sen ska vi få hjälp med att minska Tures stress, mest på agilityplanen men även annars. Det har vi faktiskt tagit hjälp privat av Wilmas hundskola. Sen ska vi nog ta en paus från kursandet igen. Bara träna på öppna träningar och såklart fortsätta med agility och räddningssök. 

Amme och jag ska fortsätta på Rallylydnad och göra ett försök att ta oss upp i nästa klass. Vi borde gå en tävling till och förhoppningsvis få godkänt. Men eftersom jag glömde att fara och avmaska hundarna så blir det lite svårt att bara fara över och tävla. Jag är fortfarande rätt arg på mig själv över detta.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar