lördag 24 augusti 2013

Projektet för dagen

Dagens projekt var att plantera syrenen jag var och hämtade igår. Därför var jag och hämtade jord samt en rosa syren som jag ville ha i mitten. Ser nu lite konstigt ut men blir det som jag hoppas så kommer det bli superfint! Nu måste jag bara komma ihåg att vattna varje dag.. :-S 


Då den lille killen i detta hus ÅT upp de senaste syrenerna så var jag tvungen att stängsla in de jag planterade nu. Han lyckades ändå sno en åt sig som jag hittade en bit bort då planteringen var klar. 

Har idag fått fika med Moster G och hennes väninna. Mycket trevligt och hundarna skötte sig. Ture kissade ingenstans! (Jo, man kan bli lycklig för små saker). Dessutom hade han ro att lägga sig och sova en kort stund. Såklart med full kontroll på var jag var. Då jag gick på toa blev det lite gnäll men då jag gick ut var han tyst. Skötte sig med tanterna gjorde de båda två. Hälsade lugnt och fint och Ture tillät de klappa honom (han är inget stort fan av att bli klappad på huvudet). 

Fick sedan ynnesten av att leka lite med ett av mina gudbarn, N. Hämtade honom på dagis och tittade sedan på film, lekte med bilar, läste böcker och lekte lite mera med bilar. Bara man skulle vara lite mera van att sitta på golvet och leka så kunde jag nog leka hur länge som helst. Är himla roligt att ge sig in i fantasivärlden igen. 

Tränade lite med hundarna på gården. Ture och jag koncentrerar oss på slalom, "trampa", "runt" och idag började vi med "två-på-två-av" från en bräda. Han har så kass rumpkontroll, något vi måste öva mycket på. Jag har även börjat lägga in träning inför provet vi ska gå i september. Platsliggning (eller sittning) i tre minuter. För alla som känner Ture så förstår att detta kan vara nog så svårt. Har man myror i brallan så är det svårt att vara stilla så länge! Men jag måste säga att han är riktigt duktig. Idag låg han i en minut innan jag gick fram och belönade, sen tog vi en minut till och en till. Jag avslutade det hela med inkallning och sedan gick vi fot ett varv runt huset. Jätteduktig var han! 

Amme lärde jag att sätta upp framtassarna på en hink. Meningen är att hon ska flytta rumpan runt hinken sen. Helt plötsligt kommer Ture och gör exakt samma som Amme. Utan att jag lärt honom det. De är då för roliga. Jag stod säkert 10 minuter och bara tittade på dem sen då de lekte. Det händer inte varje dag att Amme bjuder in till lek men idag var en sån dag. Det är så kul att se då de leker. De leker så fint! 

Nu på kvällen pyste jag över till A,F & N för lite vin. Mums vad gott det var med rosevin! 


Fick idag vitsord på mitt examensarbete från skolan, blev förvånad men otroligt nöjd. Allt jobb jag lade ner lönade sig! Kändes superbra i och med att jag fick ett riktigt dåligt vitsord i en annan kurs. Nu känns det riktigt kul att gå tillbaka till skolan! 

Dags att sova, godnatt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar