måndag 19 augusti 2013

Första dagen..

..på semestern är över. Har shoppat, fikat, promenerat och tränat hund. 

Shoppat nödvändiga saker. Bland annat ett par nya arbetsskor, Asics blev det faktiskt. Ska testa och se om det funkar att arbeta i dem. Annars får jag helt enkelt börja springa i dem istället. Bild imorgon, de är jäkligt fräsiga! :) 

Fikade med L&W. Mysigt. Väldigt trevligt att ses. 

Promenerade med hundarna och hade Ture i långkoppel och tränade inkallning. Funkade idag 7 av 8 gånger. Den gången det inte funkade var det en fjärils fel :-( Annars var det klockrent vilket gör mig mycket glad! 

Tränade sök ikväll. Klockrent den första gången jag hade ut honom. Andra gången virrade han till det helt plötsligt. Måste nog peppa honom ännu bättre nästa gång. Testade och sätta honom i början. Han klarade ca 1 minut. Vi måste klara 3 minuter. Träna, träna! Om det faller på en sån skitsak så blir jag faktiskt lite less. Han jobbade i alla fall himla fint med sökandet, jag måste softa lite bara. Vilket jag ju faktiskt kan göra då vi är på ruinen. Jag vet att det inte kommer några andra hundar där och jag vet att han inte kan sticka. 

Lite taskiga bilder men såhär har jag det på kvällarna. Man kunde ju ha det sämre :-) 


Amme ligger i min famn. 


Och Ture ligger och fläker i fotändan. :-) 


2 kommentarer:

  1. Ha ha ha Ture!! Vad fina de är dina vovvar, verkar som att det finns hopp om knäppgöken Ture i alla fall. :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, igår kändes det som det faktiskt fanns hopp! :)

    SvaraRadera