torsdag 19 april 2012

Polisens fel att killen dog- bullshit!

Råkade slå över och kolla på Kalla fakta igår. Normalt ser jag inte på det programmet, jag blir helt enkelt för upprörd och förbannad och då är jag inte speciellt trevlig att vara i närheten av.. Men igår var jag tvungen att titta. Det handlade om en grabb som körde ifrån polisen på hoj och dog när han körde in i en bom. Anhöriga och andra i samhället ansåg då att det är polisens fel att denna kille körde in i en bom och dog. HUR kan det vara polisens fel att killen körde ihjäl sig? Förklara för mig. Han valde själv att köra olagligt, att inte stanna då polisen signalerade och även att visa fingret åt polisen. Visst, de jagade honom. Men hur ska de göra då? Ska de släppa förbi alla de som kör för fort? Skippa att bötfälla dem? Jag tror det är dags att vi unga förstår att vi måste ta ansvar för våra egna handlingar! Mamma och pappa kan inte alltid hjälpa oss ur alla knipor.
Jag beklagar såklart sorgen till de anhöriga och tycker som de att det var hemskt onödigt att det här hände. Men som motorcyklist gör man ett val, det är ett farligt transportsmedel. Likadant som jag gjort ett val då jag rider. Jag vet att det är farligt och att man utsätter sig för risker men lik förbannat sätter jag mig upp där gång efter gång..
Bara min åsikt.

Avslutar med en sjukt bra låt! Kolla den! Är inte orginalet men jag älskar killens raspiga röst.. :)
http://www.youtube.com/watch?v=d9NF2edxy-M&feature=relmfu

2 kommentarer:

  1. Håller med dig!
    Finns ju ingen vits att ha poliser som ser till att lagarna efterföljs om de inte får "springa efter" de som gör fel - för de stannar knappast frivilligt alla gånger!
    Och "VI unga" Lynn - den var rolig :)
    Och sann förståss - håller på att lista ut när man blir gammal på riktigt, barnen på dagis säger allt mellan 10 och 100 så...
    Kram och superlycka till imorgon!

    SvaraRadera
  2. Klart vi är unga Allex!! :)

    SvaraRadera