söndag 22 april 2012

Helgen

Helgen har varit lugn. Förutom att Axl tillbringade sin lördag här då. Men lite bättre har han blivit men de har en lång väg att gå ännu (ni som inte känner Axl så är han mina föräldrars tax som är allt annat än lugn och beskedlig).
I dag har jag fixat lite här hemma. Bland annat har jag gjort något som var VÄLDIGT behövligt, nömligen planterat om blommor. För att göra det behöver man blomjord. Jag visste att det kom med en påse i flytten men hade ingen idé om var den var. Så jag letade och letade och letade. Jag hitade den till slut. Ute! Jag brukar inte ha min blomjord ute så jag vet inte riktigt hur den kommit dit.. ;) Problemet är att varje gång jag planterar om blommor så är det alltid nån som dör. Får se vilken det är den här gången. Gröna fingrar - skulle inte tro det!
Har fotat lite idag, lägger upp lite bilder här.




Här är "häcken" vi planterat. Vi har flätat Pil och hoppas nu på att den ska "ta sig" och växa som insynsskydd. Nu ser den rätt pinnig ut. Hoppas på att den tar sig och att det blir fint.



Gräsmattan som vi planterade i höstas. Inte så bra. Några tips på vad vi ska göra för att få den att växa? Kanske man måste ge den lite tid ännu, det är ju inte supervarmt eller soligt ute.. Jag tror jag är lite otålig, det är väl inte alls likt mig? ;-)



Här är stolarna jag köpte i fredags. De är i Teak och rostfritt. Jag köpte även ett bord som är i samma serie. Känns de igen? De är från Dinos, kanske just du suttit på dem med en öl i handen? :) De ska slipas och oljas innan sommaren men ännu är det för kallt och blött för att fixa det. Längtar tills jag får börja göra allt jag vill!




Visar även en bild på framsidan. Tror det blir jättefint bara vi får målat och en riktig trappa. Tror faktiskt jag själv ska ta och spika ihop en trappa. Hur svårt kan det vara liksom? :)




Den fina blomkrukan och blommorna har jag fått av min syster med familj till födelsedagspresent. Gillar cementkrukor! Ska nog ta och gjuta lite själv då jag har tid och inspiration.


Dags att ta kväller och vänta på att älsklingen ska ringa. Hoppas han har tid ikväll! Saknar honom så mycket, börjar närma sig 2 veckor snart. Bara 5 dagar kvar tills han kommer hem!! <3 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar