fredag 13 april 2012

Helg!

Jag älskar torsdag kvällar. Kan ha något att göra med att jag är ledig de flesta fredagar nu när jag jobbar långa dagar måndag-torsdag. :) Ibland då jag kommer hem från kursen (har skärgårskepparkurs) tar jag mig ett glas vin eller nåt annat gott. Bara för att markera för mig själv att "nu är det helg". Visserligen har jag oftast fredagen fullbokad med diverse besök men det gör inget. Är hyfsat skönt att jobba såhär. Efter sommarsemestern kommer jag dock inte att kunna fortsätta med långa dagar. Kvällarna behöver bli lite längre då jag har både Amme, Ture och mig själv att träna. Dessutom vill jag hinna träffa C. litegrann oxå! :)

Idag har jag tillbringat dagen med min systerdöttrar. De kom hit igår kväll och sov över för första gången i nya huset. Vi sov superbra! Är supermysigt att vakna upp med Lisa brevid sig och Amanda i rummet brevid. Amme sov med Amanda nästan hela natten vilket hon ju inte brukar göra. Lisa får lite ryck ibland. Sånadära härliga, sockerchocksryck. Fast hon inte ätit socker. Hon stutsar fram, är superglad och pratar oavbrutet. Amanda är lite tonåring (fast hon bara är 10) så hon skäms sådär tonårssött. Och så läser hon, herregud vad hon läser! Hoppas att de snart vill komma och hälsa på igen.

Den här helgen blir en hundhelg. Amme och jag ska gå Rally-lydnadskurs. Vi började ikväll med lite föreläsning och nu är jag så peppad! Verkar vara en helt otroligt bra instuktör. Hoppas att Amme blir lika peppad som mig :)

Har jag förresten berättat om vår grodinvasion? Det där jäkla träsket måste bort!

So long..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar