onsdag 25 april 2012

Äntligen har vi kommit på svaret!

Vi har i flera dagar funderat på jobbet. Vi har funderat på hur man gör när man röker Fentanyl plåster. Under dagarna har vi stött och blött detta. Rullar man in det i ciggen? Rullar man plåstret och röker det rakt av? Klipper man sönder det och röker det? Ja, som ni förstår har det varit långa diskussioner om detta. Vi pratade om att ringa polisen och fråga dem. Eller om en kollega kunde fråga på föreläsningen om droger ikväll? Det slutade med att vi tog till Google. Så, svaret var att man klipper sönder plåstret och lägger det i en bong och röker det. Då kom nästa problem, hur ser en bong ut? Så, vi googlar på det. När vi fått upp en bra bild kommer chefen in och undrar vad tusan vi håller på med. Pinsamt? Lite grann.. Tur att chefen är van vid våra stolligheter!

Ridningen i måndags var i det närmaste en katastrof. Fick rida en annan häst. En häst som kanske inte tycker det är superskönt att bli borstad, sadlad, kratsad eller överhuvudtaget hanterad. Jag är för gammal för att ta hand om hästar som man måste vara "modig" (eller dumdristig?) för att hantera. Likadant med ridningen. Jag behöver inte bevisa för andra att jag är modig bland hästar mera. Det är inga problem att rida hästen, han är nog riktigt bra att rida. Men det är ju det där lilla extra man missar. Jag vill kunna mysa lite med hästen jag rider, både före och efter. Att kunna ge lite extra tid och klia bakom öronen känns så bra. Nå, vi får se hur det blir nästa gång.

Jobbade hela kvällen igår så det blev inte så mycket gjort. Har börjat få så sjukt ont i fötterna då jag jobbar över 10 timmar. Trots att jag har stödisar. Mycket konstigt!

Till nästa gång..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar