tisdag 17 april 2012

Plugg och hundträning

Helgen har gått alldeles för snabbt igen. Blev mest hund den här helgen. Men så har det varit kul också! Vi har gått kurs i Rally lydnad för en svensk instruktör. Jätteduktig var hon. Kolla in på hennes sida: www.heartofgold.se Amme och jag har lärt oss massor av nya saker! Nu blir det hårdträning för i maj hade vi tänkt göra vår tävlingsdebut i RL. Närmare bestämt i Märsta-Sigtuna brukshundklubbs tävling. Hoppas, hoppas vi kan bli godkända i alla fall!
Igår var jag och red som vanligt. Kul var det, lite tyngre än vanligt. Låg och rullade på i galopp en bra stund och det kräver arbete. Dessutom kräver allt det andra arbete det med. Så det känns lite i benen idag. Imorgon lär det kännas ännu värre är jag rädd för..
Känner mig riktigt dålig då jag inte hunnit träna som jag vill. Usch, hur ska jag hitta motivationen? Den finns där då jag jobbar men sen försvinner den då jag kommer hem. Får ta ett ryck efter fredagen..
På fredag ska jag nämligen tenta skärgårdsskeppare. Som det känns nu så kommer jag inte att klara det. Reglerna är alldeles för många, ljusen för lika och ljuden väldigt svåra att få in i huvudet. Räkningen och kurser tror jag nog att jag ska fixa. Om jag inte råkar mäta fel. Vilket jag är skraj för, det är så himla lätt hänt. Så, mina kvällar denna vecka går till att plugga. Inte så ofta det händer.
På jobbet händer en del igen. Jag vet inte riktigt vad som kommer att hända i höst. Min chef går i pension, min biträdande är inte säker på att hon får bli chef och inga biträdande finns. Så.. I höst kan det vara så att jag har en chef som är biträdande. Ingen avdelningschef. Känns som det kan bli rätt jobbigt. Var tidigare i vår på en anställningsintervju till Medimar. Tyvärr är jobbet där på ca 30-40% så jag kan ju inte ens fundera på om jag kan ta det. Synd, skulle varit kul att arbeta där ett tag.
För att känna lite glädje i arbetet igen så måste jag få nåt att bita i. Jag har nu jobbat 3 år med samma saker. Det blir lite enformigt ibland. Jag måste ha nåt nytt att bita i med jämna mellanrum. Jag har vid flera tillfällen pratat om att starta en studie men det har bara fnysits åt det (tyvärr är det lite så på denna holme..). Nu kanske, kanske jag ska få börja plugga igen. På arbetstid! Jag ska i så fall plugga lite ledarskap. Det är ju onödigt att streta emot mera, jag vet ju att jag alltid har varit ledare i min personlighet. I alla fall har jag alltid tyckt om att bestämma :) Så kan jag utveckla det och lära mig använda mitt ledarskap på ett bra sätt så skulle ju det vara super! :)
Nähä, plugga lite till då!
Ha en bra vecka!!
L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar