lördag 5 maj 2012

Fortsatt pyssel på gården

Idag har vi fortsatt med lite pyssel på gården. Vi har fyllt lite gropar på gården med jord och även sått nytt gräs. Det är ju inte gratis direkt.. Men nu hoppas vi att det tar sig och blir en fin gräsmatta.
Har även tvättat av bilarna lite. Vi köpte ny vattenslang så jag passade på att inviga den :)

Under dagen har vi varit på 2 års kalas till underbare N. Kul att se alla barnen leka, de har ju blivit så stora! De var ju nyss bebisar och nu är de riktiga personligheter som leker och tjoar så det står härliga till :) N. blev nog hemskt glad för alla paket och leksaker. Men det tar nog på att ha kalas, han såg rätt trött ut då vi gick hem.

Vi funderar lite om vi ska söka byggnadslov till ett förråd på 15 kvm. Det jag funderar mest på är om man måste söka byggnadslov till det. Någon som vet? Skulle ju vara smart att ansöka på samma gång som staketet.

Tänkte att jag denna gång skulle bjuda på lite bilder från luften. Dessa är tagna då vi flög tomma, jag hade alltså INTE patient. Vill bara förtydliga det. Skulle aldrig sätta mig och fota då jag har patient. Om inte patienten vill att jag ska fota åt dem såklart.


Såhär ser det ut när man sitter fram. Jag sitter på vänster sida, piloten på höger. Måste alltid fundera vilken sida jag ska sitta på trots att jag flygit i 3 år nu..


Kantarellen 


Hyfsat vackert..


Det är en åländsk holme. Vilken minns jag faktiskt inte..


Åbo inlopp. Hyfsat mycket sjömärken..


Åbo. Rätt vackert..


Salutorget i Åbo (visst heter det så?)



Helikopterplattan i Åbo. De bygger som bäst en ny flygel till TYKS och på den kommer även en ny platta att byggas. Känns lite bättre att landa på taket än på marken bland massa hus och vägar..


Österkalmare. Elnas väg, Annas väg och Fahlens väg. Tyvärr syns inte vårt hus :(


Jag i "arbetsdräkten"






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar