torsdag 24 maj 2012

Det är nära nu.. :)

Nu är det nära. På lördag far vi till Jönköping för att hämta hem Ture! Spännande är det måste jag säga. Orolig är jag. Orolig för att Amme ska klara det, orolig för att jag ska klara det och orolig för att han inte ska trivas hos oss.

Amme har igen visat prov på att hon inte är nån barnhund. Idag har hon nafsat C. systerdotter i näsan. Jä*la skit, jag hade hoppats på att hon skulle vara snäll mot barn. Men hur skulle hon kunna vara det? Hon är ju aldrig tränad med små barn. Sen hade de kanske inte 100 koll heller. Man måste nog kolla dem hela tiden. Amme går undan och barnen springer efter, redan där borde jag vara med och säga stopp. Från och med nu kommer jag att säga stopp, trots att det ibland är svårt. Kanske förklara för barn hur man förhåller sig till hundar och hur man hälsar på "hundspråk".

Nu ikväll kom C. hem med en gräsklippare. Vi fick tidigare en gräsklippare av pappa som han hade fått av sin kusin. Den funkade inte och skulle kastas. Men det fixade C. och hans pappa så nu går den bra. Jätteskönt med en gräsklippare gratis. I alla fall tills vi har råd att köpa en annan.

Gräset har faktiskt tagit sig bättre nu men vi funderar på att ta ett helt lastbilslass med jord och breda ut över fläckarna. Hoppas verkligen att det tar sig ännu bättre sedan!

Nu över till Eurovision song contest och en Lonken- för att jag kan! (Jourfri och ledig imorgon).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar