tisdag 29 maj 2012

Nu har lugnet lagt sig!

Spännande dagar har det varit.

I lördags åkte vi med Rosella till Kappellskär och sedan körde vi ner till Jönköping. Vi kom fram vid 13 tiden till A6 köpcentrum och käkade där. Sen shoppade vi loss.. Jag köpte lite kläder, fanns ett trevligt outlet där det fans en hel del jeans så jag inhandlade ett par nya. Sen var vi även till Jula. Hur kan det komma sig att det ALLTID blir dyrt när man far till Jula? Och mera fanns det som vi skulle behöva/vill ha. Bilen var rätt full kan jag berätta när vi for därifrån.

Därefter var vi rätt slitna så vi for till hotellet och slappade. Vi bodde på Ibis i Jönköping. Riktigt trevligt faktiskt. Rummen var rena och fina, däremot var det lyhört. Var en träningsgrupp med unga tjejer som bodde i rummena brevid. De hördes kan jag berätta. Men det var i alla fall tyst då Eurovisionsfinalen började. Vi orkade se alla bidrag men sen slocknade vi båda två.

På söndag morgon var det tidig uppstigning för att vi skulle hinna hämta Ture och sedan hinna med 15 turen hem. Att hämta var inga problem. Jag undrar om man kan ha en bättre uppfödare än Karin? Hon är i alla fall hemskt lätt att ha att göras med och en, enligt mig, bra syn på hundar, uppfostran och avel. Vi hade laddat upp för att Ture skulle skrika hela vägen och skälla/gnälla. Han undrade vad som var på gång, skakade lite och somnade sen i bilen. Som en stock och sov hela vägen till färjan föutom de små korta stoppen då han så snällt kissade. Så hela resan hem gick otroligt bra. Vilken tur att vi fått en liten ängel till vovve! Fråga mig om jag fortfarande tycker det om någon månad :)

Att introdcera Amme för den lille gick ju inte så lysande dock.. Amme hade "döda" i blicken då hon såg Ture den första gången. Ture gjorde det inte bättre i och med att han mopsade tillbaka. Det första dygnet var inte lätt. Jag tror vi funderade flera gånger på vad tusan vi gett oss in på. Det blev i alla fall bättre och bättre och i går kväll, ett dygn efter hemkomst, släppte vi ihop dem "på riktigt". Bra gick det, riktigt bra. Amme säger till då han är för jobbig och Ture lyssnar för det mesta. Vi har inte behövt gått emellan alls men vi berömmer Amme massor för att hon visar Ture "den rätta vägen".

Han gör vissa roliga grejer. Nyss trillade han ner från schäslongen när han sov. Donk sa det och så pinnade han iväg med svansen mellan benen. Men det tog bara några sekunder så var han tillbaka :)

Han är väldigt duktig med det här pissande, han har inte kissat inne någon gång ännu. Däremot bajsade han på mattan. Tur att han inte har diarré.. :)

En bild på Ture



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar