lördag 19 maj 2012

Nedräkningen har börjat.

Nu är det inte många dagar kvar innan vi får hämta hem vår bebis! Jag längtar så till söndag nästa vecka. Meningen är ju att vi ska shoppa på lördagen men inte ens det lockar så mycket. Jag vill bara hämta Ture :)

Inhandlade igår lite grejor inför hemkomsten. Ture får en alldeles ny bur i plast och ett eget halsband och koppel. Han ska även få egna matskålar och en egen plats att äta på. Han behöver även få en egen korg att sova i. Då Amme kom hem visade hon tydligt att hon inte ville sova i korg utan bara i soffan. Så nu har hon en korg som hon ibland sover lite i. Annars är det sängen i gästrummet som gäller. Nu är det ju meningen att vi ska ta bort sängen och göra gästrummet till bibliotek istället. Undrar hur hon ska klara den omställningen..

Har under dagen även "lackat" panel till bastun med bastuolja. Pappa kommer och gör färdigt panelen på måndag så sen är det inte så hiskeligt mycket kvar. Bastulavan är nog det som jag funderar hur jag ska få ihop.. Nå, det ska väl ordna sig!

Var igår och red på Aftonsol för Riikka. Nu är jag såld på centrerad ridning. Attans så bra! Måste höra med Aftonsol om de kan ha en sommarkurs i detta. Vore superbra för mig. Efter ridningen for jag hem till mor och far och tog lite Syren. Hade tänkt att ha som insynsskydd vid infarten. Tror det kan bli fint. Har idag planterat dem så nu hoppas jag på att de ska växa och bli frodiga :)

Idag har det även varit gratis Zumba på Torget. Jätteskoj var det. Jag skulle verkligen börja med det om jag inte hade träningskort på Träningsverket. Önskar att TV kunde börja med det så jag kunde göra både och. Känns inte lönt att gå någon annan träning när jag betalar ett dyrt kort på TV. Tiden finns inte riktigt heller.. Önskar att det blir lika fint väder imorgon som det varit idag, då blir det en springtur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar