söndag 13 oktober 2013

Var ska jag börja? Helgen kanske. Vi var igår till Uppsala pch shoppade lite. Vi var till IKEA och handlade en hel del grejer. Resultat får ni se om några dagar. Vi köpte även en riktigt cool tavla. Den påminde så mycket om Amme så jag kunde inte släppa den. Så himla fin! 


Lika crazy som Amme och lika "vind". :) min fina tjej! 

Vi var på eftermiddagen och tränade lite rallylydnad. Inte riktigt lika taggad som hon brukar vara. Varför? Kan bero på vår katastrofpromenad idag i skogen. Hon var hemsk. Lyssnade absolut ingenting och bara sprang på som en tok. Sista gången vi gick banan så funkade det rätt bra ändå. Var ju ett tag sedan vi tränade så det är inte så konstigt att hon inte var helt med från början. 

Ture då? Jo, han fick ett spår idag. En vinkel och även över en sten. Vinkeln gick sådär.. Måste nog spjälka upp det ännu mera och göra en mindre brant vinkel nästa gång. Annars går han himla fint, noggrannt och långsamt i spåret. Tappar han så går han tillbaka och letar efter spåret. 

Då vi kom hem igår hade C:s föräldrar varit här och tagit våra sopor på gården. Himla snällt! Skönt att bli av med dem. Ser lite prydligare ut på gården nu. De hade även. Tagit hit ett litet hus som de byggt till en katt. De har inte användning för det så nu fick hundarna det! Ture har varit in och kollat läget. Ännu bättre tyckte han det var att stå på den :) 


Fast, han var ju in i den också :) 


Var med om något mycket konstigt i förra veckan. Jag fick en fästing på mig (vilket jag normalt aldrig får). Det sjuka i det hela var att fästingen satt under den översta ögonfransraden. Jag fick inte bort den själv. Tack och lov var det ögonoperationer under dagen så ögonläkaren tog bort den med mikroskopets hjälp. Mycket konstigt! :) 


Ture i fullt ös mot matte :) 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar