söndag 6 oktober 2013

Härlig helg!

Vilken fin dag! Varmt och skönt. Varit ut på en ordentlig promenad med hundarna. Vi hittade lite stenar där de fick leta lite godis. Sen gömde jag lite godis i ett träd och även uppe på en sten. Amme var inte så mottaglig för sådant arbete, det luktade ju rådjur!! Upptäkte helt plötsligt att jag stod på någons bakgård så jag smög tyst tillbaka in i hagen. Ooops! :-) 


Det är så vackert! Vattnet var helt klart idag trots det blåsiga vädret igår. 

Då vi kom hem gjorde jag lite små berikningar till hundarna. Här söker de lite korv.


Ture har mera tålamod just nu. Amme har nog för mycket rådjur i näsan :) 

Vi ska bygga om gården lite så hundarna får lite mera att göra. En sandlåda ska vi tex bygga. Mor&far har en som jag tänkte att vi ska hämta. Jag hade tänkt bygga ett klätterplank till dem också men det får jag nog göra då C är på jobb ;-) 

Funderar på att bygga en linbana med en hängande boll i och även en "foderautomat". Märks det att jag gått på kurs?? ;-) 

Min högra axel har blivit sämre. Jag hade hoppats på att det inte skulle bli såhär. Får försöka sätta igång med träning lite extra för bara den axeln. Känns att den är på väg ur.. :( 

Vi käkade pizza till middag idag. Eftersom jag märkt att vitt mjöl är döden för min mage så beställde jag glutenfri botten på min pizza. Hitills mår jag utmärkt! Ni som äter glutenfritt, är det alltid såhär stor skillnad på storleken på pizzorna? 


Känns rätt sniket att betala lika mycket för pizzorna då den längst ner är dubbelt större. Finns det någon pizzeria på Åland som har lika stora pizzor trots att man beställer glutenfri botten? 


Dagens mysbild. Godnatt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar