söndag 27 oktober 2013

En vecka har gått!

Herregud, det var en hel vecka sedan jag bloggat! Tiden går snabbt då man har roligt.. 

I söndags var jag och A. till Gävle. Vi for dit för att se Lasse Winnerbäck spela. Helt outstanding var han, som vanligt. :) Vår morgon började med frukost på båten och sedan bilresa till Gävle. Vi var först till Valbo och handlade. IKEA, Lindex, Panduro och en massa andra affärer. Behöver jag tillägga att det blev dyrt? ;) 
Vi hade lyckats hitta ett hotell mitt i Gävle som var riktigt trevligt och inte alls farligt dyrt. Stort plus var att de hade LCHF meny! Minus var att restaurangen var stängd på söndagar.. Det var ju resten av restaurangerna också. Ett ställe vi fått tips på hade minst 30 minuters väntetid så vi bestämde oss för att äta någon annanstans. Inte så jädra smart. Då jag ringde efter taxi kom jag först till färdtjänst. Nej tack, jag åker inte färdtjänst till konserten! Den andra taxin, som skulle ta 10 minuter, dök upp efter 20 minuter. Ute på arenan var det allt annat än bra mat, urk! Men ölen smakade bra i alla fall. :) 

Allt glömdes ju bort då Lasse började spela. Och jo, min favoritlåt kom! 

www.youtube.com/watch?v=ysBkWnXEWWI

Hann pussa lite på mannen i Grisslehamn då han steg av färjan och jag på. Han blir på jobb lite längre denna gång. Tre veckor nästan :( 

Har under veckan hospiterat på barnavdelningen. Hade turen att få gå med två jätteduktiga sköterskor som arbetat där många år. Lite sugen blir man allt men känner mig nog mest hemma på OP ändå. Skulle nog sakna att söva alldeles för mycket! 

Nästa vecka ska jag få gå på akuten några pass. Ska bli riktigt spännande! Dessutom ska jag göra klart planscherna till "Öppna dörrar". Borde även börja planera festen.. 

Ture då. Ja, han börjar väl kanske visa små, små tendenser till att bli påverkad av kastreringen. Lugnare kanske? Idag har vi varit på stan och tränat. Inga utfall över huvudtaget. Däremot en väldigt glad svans så fort någon människa kom i närheten. Verkar alltså inte vara problem någon annanstans än i hemmiljö. Tänk om man kunde prata med honom, vad mycket lättare det skulle vara! 

I fredags spydde han. Han var hos mina föräldrar då så det gjorde inget. ;-) Nä, skämt och sido. Han var nog magsjuk för igår då mor och far kom hem till Axl så kräktes han. Hela sängöverkastet var nedspytt. Mysigt.. :-/ 

Amme däremot. Hon är ju så jäkla snäll. Vi var och tittade på ishockey idag. Amme, hon charmade damen som satt bredvid och var himla snäll. Satt för det mesta i min famn och myste. Svansen går hela tiden. Söta vovve! 

Vi tränade lite på stan. Både på att vara passiv men även lite Parkour. De tycker det är jättekul att hoppa upp på saker :-) Sötisar. 

Har varit i skolan i helgen. Så nu är jag helsåld på Coachande samtal/ledarskap. Mycket givande både för coach och coachies. Så, nu letar jag en coach! Har ni något tips, hör av er! Tentan som jag hade fick jag 5 i. Är faktiskt stolt över mig själv. Trots att jag tyckte jag kunde läst på ännu mera. Ska läsa igenom boken om salutogent ledarskap i lugn och ro. Så jag kan fundera på saker lite mera. Blir nog bra det här. Ser fram emot nästa kurs nu. Ledarskap 2. Hoppas på att den är lika givande som denna kurs var. Samma lärare så jag skulle nog tro det. :-) 

Förresten, ni har väl kommit ihåg att ställa om klockorna? Vi tar in utemöblerna så klockan ska bak en timme. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar