måndag 2 december 2013

Nu börjar jag komma av mig igen!

Känner att jag inte skrivit på länge igen. Måste bli skärpning! ;-) 

Vad har hänt då? Ture har flera bättre dagar än sämre. Han trivs inte alls att vara ensam hemma, blir mera osäker och otrygg. Men han är ju trots allt gårdshund och vill vara med sin flock! Han har i alla fall lugnat ner sig mot andra människor. Verkar vara tryggare och hälsar gärna glatt på de besökande vi har. 

Har idag varit på sökträning. Känns ändå som att vi går från klarhet till klarhet. Han söker fint, markeringen funkar bättre men det är ju detta hoppande på figuranterna! Vet inte riktigt vad jag ska hitta på.. Har idag i alla fall kunnat ha honom lös utan att vara orolig, verkar som han vill hålla sig lite mera nära då han ska jobba. 

Amme gör succe på Trobis som vänhund. Hon är så himla mysig! Är så stolt över henne, hon sköter sig så fint! 

Har i dagarna varit och hämtat min nya sparkcykel. Meningen är att Ture ska få börja dra. Vi var ute förra veckan och cyklade, han fick dra lite men hajade inte riktigt vad han skulle göra. Fick hem hans dragsele i alla fall. Satt jättefint på honom! Så nu ska vi börja köra lite hårdare med honom. Borde bara röntga hans höfter först.. Men känns så himla jobbigt att söva honom bara för det. Kanske vi skulle göra det på samma gång som kastreringen? 

Lilla jul gick till att stöda hemmet. Såg verkligen hemskt ut här hemma. Nu är det fint, hyfsat rent (blir det någonsin helt rent med två hundar i huset?). Pyntat har jag gjort också :-) 

Vi hade öppet hus på jobbet i fredags. En av planscherna vi hade gjort var denna 

 
He he he. Kändes passande. :-) 


På kvällen hade vi partaj och eftersom jag var med i festkommittén så hade jag det lilla extra på skallen :-) Var i alla fall en mycket lyckad dag och kväll! Så stolt över ALLA mina kollegor som ställde upp så fint. 

  
En morgon framför tv:n med de finaste vovvarna i världen! 

 
Ture i stan på en bock. Dogparkour is tha shit! ;-) 


1 kommentar:

  1. Vad skönt att Ture mår bättre! Måste komma över & hälsa på vovvarna snart. :-) Ja, du måste skriva oftare så man får nåt att läsa på vardagarna... :-P

    SvaraRadera