onsdag 4 december 2013

Uppföljning av mål för 2013

Börjar bli dags att utvärdera målen för 2013! 


Såhär skrev jag för ett år sedan: 

Amme (som inte tycker det är så kul att träna mera) har som mål att starta Rally-lydnadsklass, nybörjare och kanske även ta oss vidare till fortsättningsklass. Jag vill att vi ska gå två kurser i Rally under året och även fortsätta träna i träningsgrupp.


Hur har det gått då? Jo, Amme tycker det är jättekul att träna nu! Vi har gått en kurs men harvarit med på en hel del öppna träningar. Vi har dessutom startat i 2 officiella tävlingar med fin-fina reslutat! Vi har även startat i tre inofficiella tävlingar hör henna på ön. 



Med Ture är det lite mera träning. Jag vill gå ett prov med honom i vår. Lämplighetsprovet på ruinbana så vi kan fortsätta träna vidare mot det stora målet, att bli räddningshund!


Vi gick inte något lämplighetsprov på våren, vi gick det på hösten istället. Och bra gick det! :) Träna gör vi varje måndag, åtminstone. 


Fortsätta träning med vardagslydnad. Gå en kurs i hundmöten och en kurs "lös och lydig hund".


Vi gick en kurs i hundmöten och även en kurs i inkallning. Har väl eventuellt blivit liiite bättre. Hundmöten funkar fortfarande inte. Han kan vara lös i lina och kommer till 80% på inkallningsordet "hit". 

 

Påbörja agilitykarriär, gå nybörjarkurs.


Detta fick vi ge upp. Agility är för stressande för Ture. Får se om vi kan träna i framtiden. Det är bonus i så fall. 


Eventuellt gå en kurs i Rally-lydnad. Känns som att vi kommer att gå väldigt många kurser ändå..


Nä, någon rallykurs blev det inte. Vi stressreducerade istället! :-) 


Mina egna mål då?


Fortsätta vara snusfri. Trots att jag snart hållit upp i 2 år så finns suget där.


Ja, fortfarande snusfri! :-) 


Gå ner i vikt. 5 kg minst!


Nja. Mindre mage i alla fall. 


Få min axel fixad så jag kan börja träna på allvar igen.


Jepp, den är fixad men inte 100% än. 


Klara skolan.


Och det fixade jag! :-) 


Plan för huset


Bygga ett förråd


Nej, det blev inte av. Pengarna och orken tryter.. 


Bygga altan


Och superfin blev den! 


Eventuellt plantera lite buskar och några träd


Ett träd och en buske är planterad. Blir nog fint! 


Plan för stugan


Fixa vid stranden, laga väg ner.


Vägen är klar men stranden har endel kvar att önska.. 


Få klart bastun!!


Det blev inte riktigt i år heller.. 


Nu är det dags att börja fundera på mål för 2014! :-) 



1 kommentar: