tisdag 5 februari 2013

Operation, check!

Ja, då var den gjord. Operationen alltså. Gjordes förra veckan, på onsdag. For till privatklinik och gjorde den då försäkringsbolaget helt plötsligt gick med på att betala. Skönt att ha den gjord men inte så skönt att ha ont. Onsdag och torsdag var rätt okej smärtmässigt. På fredagen tog oxycontinet slut och då började helvetet. Fy tusan vad ont jag hade. Inte likt nåt annat jag varit med om. Har kommit fram till att jag nog hade nervsmärta, vilket är svårt att medicinera bort med opioider. Jag gick som i en dimma och domnade bort ca tre timmar efter jag tagit tabletterna, sen hade jag ordentligt ont i tre timmar tills nästa dos. På söndagen vände smärtan, började då spy på morgonen så jag fattade att det inte var värt att ta mera opioider. På söndag kväll började allt kännas bättre och igår var en riktigt bra dag. Få peppa mig själv att faktiskt orka vara uppe men det går! Fick ett litet bakslag nu då jag inte tagit tabletterna med samma intervall, sitter nu och väntar på att medicinen ska göra sitt så jag får sova några timmar till. Passar på att skriva ett blogginlägg då :)

Vi har gjort om lite i entrén. Vi köpte en hatthylla och har fixat om lite. Mest för att få det lite redigare och mera krokar att hänga ytterkläder på för gäster. Det blir nog jättefint! Ska försöka ta mig in till stan imorgon och köpa några korgar.

Vi har även beställt ett skåp till toaletten. De är verkligen svindyra men vi bestämde att vi snällt får kosta på oss ett sådant då vi vill ha i samma serie som kommoden och spegelskåpet. Hoppas det blir fint!

Hundarna då? Jo, det går framåt. Långsamt. Ture och jag har inlett vår agilitykarriär. Han tycker det är hemskt roligt men blir rätt stressad och tänder till lite väl mycket. Senaste träningen vi var på så hoppade han på en annan hund och bet hål. Då försökte vi verkligen att hålla undan alla hundar så han inte skulle slippa dit. Blir svårt att lita på honom i fortsättningen.
Räddningssöket går bra. Vi gick tillbaka till ruta 1 och nu tycker jag faktiskt det funkar bättre med markeringen. Jag försöker träna in skallkommando men lyckas inte få honom att skälla hemma. C. Får honom att skälla då de leker så jag får snällt sätta mig med klickern då de leker och klicka in det då.

Vi har tränat lite trix här hemma då det lätt blir lite tråkigt på kvällarna. Båda hundarna tycker det är jätteskoj att lära sig nya saker så jag tar vara på det. Det vi jobbar på nu är att backa, gå slalom mellan mina ben, trampa på lock och röra sig runt en pall. Det mesta kommer vi att behöva i framtiden i agilityn eller i rally-lydnaden.

I december gick jag faktiskt tillbaka till jobbet en sväng. Jag har nu jobbat 4 timmar om dagen fram till operationen. Var väldigt skönt att komma tillbaka men jag hann inte riktigt med allt jag hade tänkt. Att stå på sal var inget jag kunde göra så mycket. Lite har jag kunnat men mest har jag skrivit listor samt räknat på sparförslag. Sparkraven är rätt stora, 2,9% om jag inte missminner mig. Det betyder lång semester för några av oss. Har jag tur så kan jag ta 6 veckor semester i sommar. Vore ju helt underbart måste jag säga!

Nu börjar äntligen axeln lugna ner sig så nu är det nog dags att pallra sig tillbaka till sängen.
Ha det gött! L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar