tisdag 19 februari 2013

Bättre idag.

Idag är en bättre dag. Inte lika ont och helt enkelt bättre.

Var ut och gick en runda i Jomala city :) Tränade sen lite kort på parkeringen några moment från Rallylydnaden. Både Amme och Ture var duktiga. Känner mig nöjd så.

Var igår på Sökträning. Lika skoj som alltid. Ture var lite okoncentrerad och gjorde först tre hittaövningar. Han sökte hjälp flera gånger av mig och fick på sätt och vis det. Märkte att han jobbade rejält med nosen. Då jag hämtade honom andra gången så sov han rätt gott i sin bur inmojsad i sitt Back on track täcke. Gjorde två markeringsövningar, satt som en smäck. Kanske, kanske vi kan ta ett pyttesteg fram snart. Skynda långsamt med ettåringen.. Han har mycket i hjärnan nu.

Träning ikväll igen, hundmöten. Vi har nog en låååång väg att gå. Usch, hade hoppats på att slippa den här träningen men som en träningskompis sa "tänk vad du lär dig!" Det är sant men just nu känns det hopplöst och jobbigt. Ger det ett år till, sen måste det börja bli bättre. Vill inte göra vår tävlingsdebut först vid tre års ålder. :(

Planen är att jobba på hundmöten ett tag (kanske ett par månader) och sedan ta privatlektion med Hundens hus för att komma vidare. Mitt typiska sätt är att antingen gå för snabbt fram eller så vågar jag inte alls ta något steg framåt.  Kan behöva lite input från någon som bara tittar och är ärlig.

Imorgon måste jag nog ta mig in till stan igen och träna hundarna lite. Är som lite svårt med en arm, det måste jag erkänna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar