onsdag 6 juni 2012

Bastu

Nu äntligen börjar bastun bli klar. Vi har nu lite pyssel och sedan är det dags för bastulavorna. Så skönt att det snart är klart! Gissa om jag ska bada bastu sen :)

Måste säga att det här med valp går mycket bättre än jag någonsin hade kunnat förvänta mig. Han sover hela nätterna (de flesta nätterna i alla fall). Han kissar inte så himla mycket inne men däremot så verkar han förstå att han ska kissa nästans med en gång då vi går ut. Idag har vi varit ut i skohen för första gången. Jag satte mig på en sten och sen fick Ture göra vad han ville. Han strosade runt lite och letade saker att äta på. Gick med andra ord himla bra! Han har även åkt cykelkorg idag. Han satt hyfsat stilla och såg rätt intresserad ut att kolla vad som händer. Amme fick springa brevid. Tanten har nämligen gått upp i vikt så nu blir det hårdträning. 2 kg ner ska hon!

Har idag varit till veterinären och vaccinerat både Amme och Ture. Inte så himla kul att fara och göra det själv. Amme är pissigt jobbig hos veterinären och Ture, ja, han är ju Ture.. Ture var i alla fall duktig.

Ikväll klipper vi gräsmattan för första gången! Jag vet att de flesta tycker att jag är knäpp som hurrar detta men vi har kämpat så med vår gräsmatta. Så nu blir jag så glad att se att den faktiskt växer.

NU dags för kvällsmat och sista kiss- och bajsrundan :)


Tures nya sovplats då husse jobbar i bastun. Man måste vara nära nämligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar