tisdag 19 juni 2012

And off he goes again

Nu har han farit på jobb igen. Jag hatar det mera och mera för varje gång. Första dagen och natten är värst, då är jag som handlingsförlamad. Kan ju inte påstå att dagens väder gjorde nåt bättre. Är värre då han varit hemma i fyra veckor. Konstigt vad snabbt man vänjer sig vid att ha han hemma hela tiden.

Har i alla fall tagit mig ut och varit till Torp och tränat hundarna lite. Ibland känns det som det är 100 år innan Ture blir en hund och inte valp. Tittar aundsjukt på dem som träna agility och önskar att Ture åtminstone skulle kunna gå fint i kopplet. Nåja, han kan ju lite i alla fall. Vi tränade lite på planen, sitt ch gå fint i koppel. Han funkar så jäkla bra på klicker så det kommer vi absolut att fortsätta med!

Amme fick ca 15 minuters träning hon med. Jätteduktig är hon. Längtar tills vi kan träna på riktigt igen. Hon följde mig så fint. Det verkar som hon förstått att den lilla stunden vi har tillsammans är extra viktig att ta tillvara. Gulle tjejen!

Funderar starkt på att stiga upp lite tidigare imorgon och gå ut och måla så tidigt som möjligt. Har en plan att jag ska vara klar med båda långsidor tills C. kommer hem. Då har vi "bara" kortsidorna kvar sen.

Vår veranda blir det inget av. Hantverkaren som lovade att komma vägrar nu att svara i telefonen. Har inte så många goda ord just nu om den mannen så jag ska vara tyst.

Ja, snart är det midsommar! Herrejistanes vad snabbt det gått. Midsommar blir lugn. Vi ska fira här hemma och sen är det nog målning och hämta ved som gäller de andra dagarna.

Glad midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar