onsdag 1 januari 2014

Nedslagen

Blir så deppig då jag ser att Ture mår sämre igen. Jag har märkt i några dagar, nästan en vecka att han blivit sämre i sitt psyke igen. Dels har han börjat göra utfall mot människor igen och dels är han mera stressad än tidigare. Han är inte lika stressad som innan behandlingen men ändå mera stressad :-( 
Ska ringa veterinären imorgon och få en till kastreringsspruta. Sen ska vi boka tid för riktig kastrering. På samma gång ska vi HD röntga honom. Jag tog beslutet att röntga honom här hemma, det spelar ändå ingen stor roll. Vi ska ju inte avla på honom ;-) 

Gårdagskvällen var ingen höjdare med stressad Ture. I början av kvällen var det inga problem, han låg och sov trots att det poffade lite. Men då de började smälla i området bredvid så blev han vaktig och började skälla. Vid 23-tiden stängde jag in mig och hundarna i sovrummet, drog ner rullgardinen och satte igång tv:n på hög volym. Det tog bort endel men inte de värsta smällarna. Han har ju inte brytt sig alls förut men nu var det riktigt tokigt. Hoppas verkligen att han inte blivit rädd för skott också nu. Då det värsta var över lade han sig ner i sängen och tvärslocknade. Skönt det i alla fall! 

Amme, hon låg lugnt och sov bredvid mig i sängen. Tittade upp lite när Ture lät som mest men lyssnade då jag sa att det var lugnt, kröp lite närmare och njöt av att jag kliade henne. Hon är verkligen toppen i psyket den där hunden! 
Är så skönt att det bara är en gång om året som det smäller överallt! 

I helgen är det agilitytävlingar! Måste fara och se en stund. Har jag tur så kanske jag kan slänga in hundarna hos mamma och pappa så jag slipper ha dem ensamma hemma. Kanske de bjuder på middag också? ;-) 

Blev så glad i måndags då jag tittade på schemat och upptäckte att vi är lediga på måndag! Då ska vi träna :) Ska bli så kul att komma igång igen! Jag saknar verkligen att träna och träffa träningskompisarna. Jag tror Ture saknar träningen han med. 



Ture käkar lycklingvinge, morgonens frulle. Amme hann jag inte få något kort på, det går lite snabbt där.. 

God fortsättning på er! 



1 kommentar:

  1. Kram på dig syster. Du gör ett fantastiskt jobb med dina hundar och jag hoppas Ture får koll på sig själv snart. Jag känner mig ändå trygg med honom i vår närhet. Han är ju egentligen en go kille.
    Kram från den roliga båten. Det är så kul att åka färja. Vi skrattar hela vägen. NOT! :-)

    SvaraRadera