söndag 10 november 2013

Veckan gick snabbt, så snabbt!

Då har en vecka gått igen. Under måndagen var jag och Ture och tränade. Vi tränade inomhus denna gång. Han fick göra två sök. Ena gången hade jag tre figuranter ute. Han letade först upp alla tre och började sen rapportera. Inte bra alls! Därför körde vi sedan bara en figurant åt gången. Han jobbade på bättre då.

På måndagen ringde även Tures veterinär. Hon hade fått svar på alla prover och det visade att han har hyotyreos. Hans immunförsvar har börjat attackera sin egen sköldkörtel vilket gör att det inte kan producera hormoner som den ska. Han har därför börjat medicinera nu. Vissa dagar är bättre, andra dagar är sämre. Idag är en dålig dag, han har varit osäker och rejält "låg". Riktigt trött och riktigt osäker på okända människor. Jobbigt!

Igår däremot var en bra dag. Ture klarade lämplighetstestet! Tvp ettor och två tvåor. Jag är så stolt över min lille kille. Bilderna är från en träningskompis. Så nu kommer en bildbomb! ;-)


 
Får information om provet.

 
Väntar på vår tur att träffa domaren.


 
Träffar domaren. Som vanligt så ger Ture ungefär 100 pussar. 


 
Vandrar upp mot banan, dags för lite krypande och balanserande. 
 
 
Här kommer vi ut ur tunneln. Det var blött!

 
Ture och jag på muren. Inga problem för honom men desto jobbigare för mig :)

 
Ner för muren, Ture tycker jag är långsam.


 
Då börjar det "riktiga" provet! Sätter fast Ture inför platsliggningen.
3 minuter på plats. Han gjorde det mycket bra. 

 

 
Visar min sökplan inför skicket. Precis då jag är på väg att börja vänder vinden :)

 
Första figuranten hittad. Riktigt fint jobbat av Ture.

 
Andra skicket.
 
 
Visar till domaren att Ture hittat figurant.

 
Den stora belöningen, favoritbollen!

 
Väntar på mina papper. Söket var avklarat på 2,5 minut.
Mycket nöjd och faktiskt lite överraskad.


Mitt arbete på banan efter jag gått mitt prov.
Stod och slog på en plåt resten av dagen :)
 


Bilder från en annan sökträning.
Ligger här under en presenning. 
 

 
Och här huserar jag i en låda.

 
Ture fryser rätt mycket, här har han fåt en filt över sig.

 
Vovvarna har käkat lite ben..
 
 

 
Amme och jag myser i soffan.
Söta, fina vovven! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar