torsdag 10 oktober 2013

Lite mera sällan

Bloggar inte lika ofta som tidigare. Känner inte riktigt att jag har något att skriva om varje dag nu när det blivit höst och vi inte är fullt lika aktiva mera om kvällarna. 

I måndags var vi på sökträning. Vi tränade denna gång på en gård/skogen. Jag körde markeringsövningar med Ture. Han jobbade riktigt fint de flesta gångerna. Dock doftade det ju underbart gott av annan hund så det var lite svårt att hålla näsan i luften.. Men jag var nöjd med kvällens träning ändå! 

Jobbet kom lite emellan i mina planer, sov 1+3 timmar natten till onsdag. Det gjorde att jag var rätt mör efter jobbet på onsdagen och slocknade på soffan. Gjorde inte så många knop igår kväll.. 

Ikväll däremot var vi på extraträning med några från sökgänget. Vi tränade på ruin eftersom vår plan är att Ture ska gå ett lämplighetsprov i november och det görs på just ruinbanan. Lät Ture börja med en hittaövning. Jag tror jag till nästa gång ska försöka lägga bort hittaövningen och med en gång kräva ett riktigt sök. Han vänder nämligen direkt då han hittat figgen. Gjorde några korta sök till som funkade riktigt bra. Riktigt stolt matte nu! Till och med att han hittade en fig i en soptunna med en glipa på ca 15 cm. Han jobbade så fint med vittringen! Kanske, kanske det vänder nu? Kanske han nu bara vill söka och skiter i fåglar, rådjur och alla andra djur. Skulle ju vara underbart! 

Tyvärr har jag ingen plan ännu till dessa tråkiga utfall han gör. Förhoppningsvis ska det gå att jobba bort. På tisdag ska vi till veterinären i alla fall för utredning. Jag måste veta att han inte har ont någonstans och att han inte har någon sjukdom som gör honom såhär. 

På lördag ska vi till IKEA och handla. På söndag ska vi hämta isolering. Känns som att helgen är full.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar